Съвети за дизайн на създания – част 2

Обратно към част 1.

Животински черти и комбинации:

Използването на референции от реалния свят има друга огромна полза – нашите дизайни ще изглеждат по-достоверни. Причината е, че всички ние имаме развита чувствителност към това кое изглежда достоверно и кое – не, като тази интуиция е изградена малко по малко от самото ни раждане. Всички форми, гледки и обекти от заобикалящия ни свят, формират това наше вградено чувство за естетика. Затова позволете на живата природа да бъде главна част за инспирация във Вашите дизайни.

Един от изключително популярните похвати, когато създаваме фантастични същества, е да комбинираме различни части от различни съществуващи създания. Някои от най-невероятните идеи са дошли по този начин.

Все пак Ви съветвам да внимавате, когато използвате този похват, тъй като могат да се получат и много наивни дизайни. Дословното “сглобяване” на дизайн от парчета на съществуващи животни, както в гръцката митология, може да не е най-удачното решение в конкретния Ви случай. Инспирирането от и смесването на различни черти от съществуващи животни, е правилният път, ако искате да имате по-вълнуващ дизайн.

Тъй като говорим за комбиниране и вкарване на елементи от съществуващи обекти, ето още една интересна идея – винаги можем да комбинираме животински вид с машинна част например.
Представете си, че са се блъснали едно в друго гигантски охлюв и странна машина и в резултат се е получило същество, което е уникално по рода си. Провокирайте ума си с най-различни идеи!

Отново тук не копирайте дословно елементи от машината, а по-скоро се опитайте да подберете интересни форми от нея, интересен силует, и да ги превърнете в органика.

Игра с пропорции и размери

И не на последно място, случайността и експериментирането могат да доведат до откриването на страхотни идеи. Винаги отделяйте време за създаване на варианти и разновидности. Превърнете дизайн-процеса в игра за търсене на нещо по-оригинално.
Един полезен похват е да си поиграете с пропорциите на съществото – да опитате например как ще изглежда с по-къси ръце или по дълги крака, или по-малка глава. Търсенето и разнообразяването на силуета е от изключителна важност за това да направите съществото си разпознаваемо и, то още от пръв поглед.

Не само силуетът заслужава допълнителни варианти – можете да пробвате две-три различни цветови схеми, да направите по няколко варианта само на главата или пък на друга част например.
Колкото повече варианти имате пред Вас, ще разполагате с толкова повече избор и ще разберете кое работи и кое – не. Истината е, че рядко можем да направим съвършен дизайн от първата скица. И именно заради това вариантите ни позволяват да навлезем в непознати територии и да увеличим шанса си, да намерим нещо ново и оригинално.

От линка, който следва, може да свалите pdf презентация на един цялостен процес при създаването на фантастично планинско животно: Свали ( за да гледате с най-добро качество и цветове, най-добре свалете документа).

Благодаря Ви, че прочетохте тази статия, надявам се да я намерите за полезна.
Ще се радвам да разбера какво мислите, като ми оставите коментар тук – на CGZEN.

Подкрепете CGZEN на
https://www.facebook.com/cgzen

-Сергей

За автора

subtile_line

image_53
Сергей Пунчев

Дигитален Художник

2D Художник в сферата на компютърните игри.

Сергей има дългогодишен опит като специалист в сферата на интерфейс и илюстрации за компютърни игри. Той е изцяло отдаден на създаването на красиви изображения с високо качество и внимание към детайла.В последно време се занимава с изработването на илюстрации за карти за настолни игри. Сергей има страст към рисуването и измислянето на фантастични същества.

www.punchev.com icon_facebook_on icon_twitter_on icon_mail_on

Comments

Научи повече!

Бъди в крак с новостите, запиши се за известия.