Slice Brush и неговите особености

Slice четките не са четки в традиционния смисъл, а по-скоро са инструменти подобни на mask и selection. Тази четка изрязва геометрията на модела и създава различна полигрупа от всяка страна на изчертаната крива. Slice Curve четката работи на същия принцип катоClip четката.

Особености на Slice четките

Както казах по-горе, Slice четките са чудесен начин за правене на нови полигрупи върху модела. Можете да ги използвате като ги селектирате от менюто с четките, а след това използвате клавишната комбинция Ctrl +Shift.

За да можете да използвате четката и да правите криви, а не само прави черти ще намерите различните опции в менюто.
Ако сте избрати Slice с тип нанасяне “крива” (меню Stroke > опция “curve”) то с Ctrl + Shift стартирате нанасянето на права черта, а при всяко натискане на Alt създавате мека точка, с чиято помощ да огънете кривата. Бързото натискане на клавиша Alt два пъти подред, пък ще създаде точка с остър преход.

EZB_Slice_Curve_Brush

Slice Brush и Симетрия

Ще забележите, че при работа с тази четка, симетрията не работи. Има начин, по който да се справим с този проблем и това е именно функцията Mirror and Weld.

EZB_Mirror_And_Weld

Фукцията Mirror & Weld

Тази функция може да намерите в менюто Geometry – Modify Topology.
Имайте предвид, че трябва да посочите оста, в която искате да бъде направена симетрията.

Това което прави Mirror and Weld е да разреже на две модела, да дупликира едната половина, а другата да изтрие. Накрая зашива наново двете половини, което генерира edge loop точно по средата на модела.

Ето и резултата от работата със Slice четка и Mirror and Weld показан стъпка по стъпка на картинките по-долу:

– започвам с повърхност, която е една полигрупа;

– с помощта на polypainting планирам разрезите с червен цвят;

– след което правим други полигрупи с помощта на Slice четката;

– грижа се да разрежа добре единственото едната половина на модела, а симетрията възстановявам чрез Mirror and Weld

– от тези нови групи можем да генерираме отделни повърхности с командата Panel Loops, която се намира в Geometry > Edge Loop > Panel Loops


EZB_Slice_Brush_Step_By_Step_01

EZB_Slice_Brush_Step_By_Step

ВАЖНО:

Slice четките не работят със SubDiv нива.

Бихме могли да заобиколим този проблем като дублираме обекта върху, който искаме да използваме Slice четката:

– дублираме tool-а с бутона Duplicate от меню Tool > Sub-Tool.
– изтриваме SubDiv нивата на новия модел.
– използваме Slice четката и генерираме нови полигрупи.

По този начин сме запазили и модела със SubDiv нивата и разполагаме с нов модел с полигрупи, от които да генерираме геометрия.
Ако нямаме нужда от оригинала, просто го изтриваме.


Slice четката е чудесен инструмент, който задължителна част във вашето скулптиране, особено при работа с твърди повърхности.

Aко искате да видите много други техники за моделиране на твърди повърхности, можете да разгледате библиотеката с кратки видео уроци в Gumroad.

Библиотека с уроци: “Моделиране на твърди повърхности в Zbrush”

Ако желаете да се включите в професионалния курс по дигитална скулптура със Zbrush, започнете приключението с 8 седмичната ни учебна програма – > “Есенцията на Zbrush”

Попитай Cgzen

Ако имате въпрос относно Zbrush, изпратето го на info@cgzen.com и можем да превърнем отговора му в кратка статия като тази.


~Мартин



Zbrush course with Martin Punchev



Задай ни въпрос:
info@cgzen.com или
пиши във fb

Comments

Научи повече!

Бъди в крак с новостите, запиши се за известия.