Дизайн на същества и персонажи!
Дизайн на същества и персонажи!
“Дизайн на същества и персонажи” бе темата на уъркшоп, проведен в рамките на Компютърно пространство 2013.
Така казано звучи скучно. Нека опитаме пак…
Трима от най-добрите в българското дигитално рисуване и скулптура – Мартин Пунчев, Цветомир Георгиев и Мирослав Петров, превърнаха залата на Червената къща в един истински уъркшоп за дизайн на фантастични създания, зареден до пръсване с полезна информация и добро настроение.
Малко след 16:00, работилницата за същества, която бе част от фестивала Компютърно пространство 2013, напълни всяко кътче в залата с посетители. Докато организаторите на събитието се грижеха да поберат всички присъстващи, лекторите тихичко включваха своята техника и се готвеха да дадат старт на уъркшопа.
Къде уъркшоп, къде поучителна лекция, къде закачки, подхвърляни между самите лектори – демонстрацията бързо достигна пълни обороти и освен че беше наситена с полезна информация, успя да разсмее публиката неведнъж и да поддържа положителните емоции през цялото време. Формата на уъркшопа също беше много интересен – микс между практическа демонстрация или „лайв пейнтинг”, както го нарича Мирослав Петров, отворена към въпроси от публиката през цялото време. Докато Цветомир и Миро, рисуваха върху таблетите усърдно и разкриваха процеса си на работа пред всички в залата, Мартин отговаряше на въпросите на публиката и се грижеше за добрият дух на събитието. За да не остане по-назад от двамата си колеги, Мартин отдели последния половин час от събитието и показа чрез видео презентация как използва софтуера за дигитална скулптура Zbrush за целите на дизайна.
Засегнаха се много интересни теми, като например „основни дизайн принципи”, които всеки млад дизайнер трябва да усвои, “щастливите инциденти”, на които Мартин няколко пъти наблегна, като начин за атака срещу белия лист, когато креативността ни още не е набрала инерция, както и много препратки към полезни ресурси по темата.
По време на лекцията публиката научи и за съществуването на cgzen.com и live painting sessions като места, на които хората с творчески интерес и жажда за знания, могат да обърнат внимание и дори да посетят. Бе споменато и за интересен инструмент за генериране на хуманоидни 3д модели, наречен human z builder, в чието създаване, Цветомир Георгиев има пръст.
Два часа след началото на събитието Цветомир и Миро вече бяха завършили своите дизайни до етапа на полиране и презентация. Часовете се изнизаха толкова неусетно, че когато екраните, на които триото дигитални художници прожектираха своите творения, окончателно изгаснаха, всички в залата искаха уъркшопа да продължи.
Добрата новина е че Мартин обеща да публикува още по-подробен видео материал, който да разкрие не само дизайн процесa, ами и етапa на полиране и детайлиране на финалния модел, който той презентира. Очаквайте допълнения по темата в близките седмици, а най-добре се запишете за нашите е-мейл известия, за да бъдете информирани!
Вече можете да видите видеото от уъркшопа. Надяваме се да сме уловили настроението от събитието. Приятно гледане 🙂
Задай ни въпрос: info@cgzen.com или пиши във facebook
Great article!!!