Principles of contrast
08.01.2019

Principles of contrast

08.01.2019

Principles of contrast

 

Switch to Bulgarian language Switch to English language

В тази статия ще разгледаме различни техники за детайлиране и принципи, които да са ни от полза, когато искаме да имаме органични и натурално изглеждащи модели. Няма нищо перфектно и изрядно в истинския свят, поради тази причина трябва да бягаме от еднакви и симетрични форми. Когато моделираме органика умишлено трябва да отбягваме перфектността.

Ще говорим именно за техники, които да ни помогнат в тази насока.

01-contrast-design-creature-character-models-cgzen-EN

Задай ни въпрос:
info@cgzen.com или пиши във facebook

DIFFERENT IN SIZE SHAPES AND VOLUMES.

One of the most important thing is the variation of shapes and volumes so that we can have main volume, secondary ones and details.
It is important that your details don’t take over your main volume. You can see it this is happening by making your model smaller on your screen or just by squinting your eyes. Your details should disappear and you should be able to see only the main volumes of your sculpt.
You should think of the shapes and volumes as if they are a cake with few levels. The big ones are the base of it, your secondary shapes are the extra levels and the details are the cherry on top. The cake will be good even without the cherry but things look much more exciting with it on top. 🙂

02-contrast-design-primary-secondary-thertiary-cgzen-EN

PARALLEL LINES AND SHAPES.

Избягвайте перфектни, паралелни линии и форми, ако умишлено ги наклоним под различни ъгли резултатът ще е много по-интересен и динамичен. В природата паралелните линии са изключително неестествени, то това да имаме такива в органично моделиране не изглежда убедително.

03-contrast-design-variety-of-angles-cgzen-EN

DIVERSITY IN DEPTHS.

Наличието на по-дълбоки и по-плитки детайли създава различни по плъстност сенки и ни помага да се преборим с монотонно изглеждащи повърхности.
Тази варяция в дълбочитине ще внесе допълнително контраст в текстурата на формите, както и наличието на по-тъмни и по-светли участъци.

04-contrast-design-diffrent-depth-cgzen-EN

DIFFERENT TRANSITIONS BETWEEN MASSES.

Избягвайте еднакъв преход между формите. Ако всичко е меко и заоблено, скулптурата изглежда аморфна, без усещане за конструкция и липсва усещане за тегло.
В дигиталната медия липсва истинска гравитация и трябва внимателно да я пресъздадем. Големите маси имат тегло и обикновено то причинява прищипване и застъпване на формите.
Ако ви е интересно да научите как да постигате различни преходи между формите в Zbrush, вижте този урок в gumroad: https://gum.co/creature-sculpting-bg

05-contrast-design-soft-hard-overlap-transition-cgzen-EN

FROM THICK TO THIN.

Разнообразието във формите не трябва да бъде само една спрямо друга.
Можем да направим модела си още по-интересен като внесем динамика и в самите форми, да има контраст в техните дебелините. Един елемент може да започва по-тънък и постепенно да става по-дебел и обратното.

06-contrast-design-thin-to-thick-transition-cgzen-EN

STRAIGHT VS CURVED LINES.

Чудесен начин да създадем ритъм в скулптурата си е като съпоставяме прави срещу криви.
Изграждането на интересен силует по този начин става много по-лесно и ефикасно.

07-contrast-design-straight-vs-curve-cgzen-EN

CLEAR AREAS AND AREAS WITH DETAILS.

Да затрупаме модела си с еднакъв и равномерен детайл не е добро решение.
Трябва да редуваме изчистени зони с такива върху които имаме повече детайл.
По този начин не само внасяме разнообразие и интерес, но и създаваме зони на покой за окото на зрителя.

08-contrast-design-sygnal-vs-noise-cgzen-EN

LIGHT VS DARK .

Още един трик за постигане на контраст е наличието на светли и тъни зони. Това може да стане със силно изразени припокривания и кухини, наличието на изчистени зони и по-детайлни такива отново създава усещането за по-тъмни и по-светли участъци.

09-contrast-design-light-vs-dark-cgzen-EN

Още публикации

Коментирай

Коментирай Имейл адресът ти няма да бъде публикуван

Научи повече!

Бъди в крак с новостите, запиши се за известия.

ml_html_hidden