ZBrush 2020 и какво ново
ZBrush 2020 и какво ново
Pixologic представи ZBrush 2020, следващата голяма актуализация на своя софтуер за дигитално скулптиране и 3d моделиране. Ние от CGZEN сме развълнувани да предоставим най-полезните нововъведения в ръцете на курсистите от менторската ни програма!
Eто и фаворитите ни, които смятаме, че ще имат най-голям принос в начина на работа:
- По-бързо детайлиране чрез нови четки за репликиране на детайл – Xtractor brushes;
- По-гъвкаво текстуриране и възможността да текстурираш и дори скулптираш върху UV разгънатата повърхност на модел;
- По-лесна подготовка за 3D печат чрез интерактивен анализ на модела в реално време.
Aко сте сред художниците, които създават модели за 3D печат, разработчиците са вложили усилия именно в подобряването на работата в тази насока. Ще получите нова система за анализ на обратните ъгли в реално време, автоматичен анализ на дебелината на стените, необходима за изработване на модел, и подобрени опции за експортиране на файлове за 3D печат.
Актуализацията е безплатна за всички съществуващи потребители на ZBrush!
Eто и част от по-значимите новости в програмата:
XTractor Brush
Потребителят минава с Xtractor четката върху част от модела, за да заснеме/запамети повърхностния детайл. След това записаните детайли могат да бъдат изрисувани върху нови области на скулптурата. Това прави етапа на детайлиране един много бърз и интуитивен процес.
Zbrushing on Morph UV
Друго основно подобрение на работния процес е Morph UV системата, която позволява да се рисува или скулптира върху разгъната UV повърхност. Така можете да предотвратите изкривявания при проектирането на текстура върху модела.
Други промени в текстурирането в ZBrush 2020 включват Texture Adjust by Color и Polypaint Adjust by Color, които дават възможност за редактиране на текстурни карти или цветовете на Polypaint, приложени към даден модел. Цветовата редакция вече може да бъде осъществена директно във Zbrush, вместо да се налага екпортиране и манипулация в друга програма (Photoshop).
Real-time Draft Analysis System
Автоматизиран анализ на обратните ъгли (draft angles) и анализ на дебелината на стените за 3D печат.
Това е добре дошло за всички в сферата на производство и 3D печат, защото инструмента дава обратна връзка в реално време, за да създадем скулптура, която е по-добра за матрициране. Ако се интересувате от темата за художествени калъпи, можете да прочетете нашата статия – “Да направим матрица за художествено леене“.
ZBrush автоматично оцветява модела, като показва проблемните зони в жълто или червено. Зоните оцветени в зелено ще се отделят без проблеми от калъпа, а художникът може да продължи да извайва или да прави параметрични промени в модела, докато всички проблемни области не бъдат разрешени и всичко стане зелено. Същото важи и за дебелината на стените – програмата ще визуализира зоните, които смята за проблемни, за да можем да ги коригираме навреме, вместо да разберем за тях, чак по време на 3D принтирането, когато вече ще е късно.
Нещо повече, вече ще може да получим подробна информация за размерите, обема и площа на повърхността на модела, за да прогнозираме по-добре нужния материал за изработка.
HistoryRecall Brush
Може би най-необичайните са новите инструменти за скулптура, които вземат предвид и работят с историята на създаване на модела, като четката HistoryRecall.
Потребителите могат да изберат състоянието на даден модел (даден момент от History-то), след което да го нарисуват или “извикат” върху текущото състояние на модела
Работният процес може да се използва и в обратна посока, проектирайки Redo History върху модела в по-ранно състояние. Прибавяйки това към неограничения запис на стъпките (unlimited undo history) превръща Zbrush в програмата с най-гъвкави възможности по отношение на историята на създаване на модела.
Има и други новости в Zbrush, като Infinite Depth опция за четките, CamView (еквивалент на ViewCube в AutoDesk) и Real-time Silhouette Display.
Всички нови вълнуващи функционалности ще бъдат представени в предстоящото издание на методичното ни обучение по дигитална скулптура в Zbrush. Запретнете ръкави и нека се впуснем заедно!